Meta tagi

Jeśli chcesz, żeby pozycjonowanie twojej strony było więcej niż zadowalające, powinieneś zainteresować się meta tagami, które zajmują ważne miejsce w SEO copywritingu. Dlaczego tak się dzieje? W odcinku Słownika Copywritera Kuba Karamara wyjaśnia, czym są meta tagi, jak się je tworzy i jaką rolę pełnią na stronie internetowej.

Co to są meta tagi?

Meta tagi to określenia widoczne w kodzie strony. Składają się z fraz kluczowych związanych z treścią umieszczoną na stronie. Występują one w formie prostych zdań – krótkich opisów tego, co znajduje się w treści strony. Oprócz głównego słowa kluczowego w meta tagach nie może zabraknąć słów zachęty do przeczytania całego artykułu.

Główne meta tagi w treści stron internetowych to tytuł strony (Title) i opis strony (Meta Description).

Gdzie można znaleźć meta tagi?

Gdy szukasz informacji na interesujący cię temat, wpisujesz hasło, czyli frazę w wyszukiwarce. Wyświetlają się wyniki, które składają się z tytułu, krótkiego opisu zawartości oraz adresu strony. Ten krótki opis to właśnie meta tagi, które zawierają w swojej treści słowa kluczowe. Dzięki temu strona jest dobrze pozycjonowana przez wyszukiwarki.

Prawidłowy sposób tworzenia meta tagów

Odpowiedni dobór słów użytych w meta tagach sprawia, że na stronę trafiają osoby zainteresowane określoną informacją. Na podstawie analizy zapytań, które potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarce, tworzy się tabele słów kluczowych. Aby twoje meta tagi były stworzone prawidłowo i spełniały dobrze swoją funkcję, główne słowo kluczowe powinno znaleźć się na początku zdania. Skuteczność meta tagów zwiększa się, gdy dodasz do nich wyrażenie typu „Kliknij”, „Sprawdź”. Takie wezwanie do działania może sprawić, że potencjalny odbiorca pozostanie dłużej na stronie i skorzysta z jej oferty.

Każda strona i podstrona powinna mieć unikalne meta tagi. Kolejną istotną sprawą jest to, że znaczniki te muszą odpowiadać zawartości strony, czyli być dopasowane do jej treści. Niedopuszczalne jest, by meta tagi opisywały inną treść, niż ta, która znajduje się na stronie.

Istnieje także górny limit liczby znaków. Dla tytułu strony jest to zazwyczaj maksymalnie 60 znaków ze spacjami, dla Meta Description – 140 do 150 znaków ze spacjami. Określenie górnej granicy długości treści wynika z faktu, iż niektóre urządzenia, jak np. smartfony, z uwagi na niewielki ekran, skracają opisy, zastępując pozostałe znaki wielokropkiem. Dlatego tak istotne jest to, aby jak najwięcej wartościowej treści zawrzeć na samym początku meta tagów.

Rola meta tagów na stronie internetowej

Meta tagi są takim elementem treści strony, który ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie. Jeśli zostaną prawidłowo użyte, widoczność strony internetowej poprawia się. Jednak nie tylko wyszukiwarki korzystają z meta tagów. Również dla użytkownika są one widoczne, dzięki czemu można przekonać się, czy na stronie znajduje się temat, który interesuje odbiorcę.

Twórz swoje treści zgodnie z naszymi wskazówkami, a być może przekonasz się, jak meta tagi potrafią wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarkach.