Jeśli jesteś copywriterem, to mam nadzieję, że nie lekceważysz potęgi SEO. Ostatnio przedstawiłem Ci 6 największych zalet SEO copywiritngu. Dziś pogłębimy ten temat i opowiem Ci o 6 największych mitach, które być może budują w Twojej głowie mylne przekonanie i powodują złe decyzje. Jedziemy!
1 MIT – SEO copywriting jest dla osób, które słabo piszą.
To jedno z największych nieporozumień.
Skuteczny SEO copywriting polega na pisaniu wartościowych treści zgodnych z intencjami czytelnika, a nie… na tym, żeby za wszelką cenę wpleść słowo kluczowe… Jeśli spotkałaś się w sieci z taką opinią, uciekaj stamtąd 🙂
2 MIT – najważniejszą częścią SEO copywritingu są teksty zapleczowe i precle (za 3 zł za 1000 znaków).
Takie teksty stanowią jedynie niewielką część SEO copywritingu, którą wykorzystuje się do tzw. linkbuildingu. Czyli mówiąc prościej, do pozyskiwania linków (im więcej prowadzi ich do strony, tym jest ona lepiej widoczna w Google).
To przekonanie wynika głównie z tego, że wiele osób zamyka się na pisaniu na platformach tekstowych dla copywriterów. A tam 90% zleceń jest na teksty typu precle i zapleczówki. Nawet jeśli zleceniodawcy nazywają je “tekstami wyższej jakości”.
Prawdziwy SEO copywriter tworzy treści zgodne z wytycznymi klienta i intencjami odbiorców czytających te treści. Internautów, nie robotów Google.
3 MIT – SEO copywriting jest trudny do opanowania.
BZDURA!
Wielu osobom wydaje się, że to trudne, przez stwierdzenie „musisz nauczyć się optymalizować teksty pod SEO”. Zwłaszcza, jak dodatkowo przeczytają, że teksty na zaplecze to tylko mały wycinek SEO copywritingu. I zaczyna to brzmieć jak skomplikowane działanie.
Jeśli poznasz skuteczny proces i będziesz uczyć się od kogoś, kto ma pojęcie na ten temat… To nauka SEO copywritingu będzie mega łatwa!
Trudność wynika z braku wiedzy na temat działania Google i zasad SEO. A wystarczy je poznać i wszystko staje się łatwiejsze.
4 MIT – słowa kluczowe są najważniejsze w tekście.
Nieprawda! Oczywiście, są one ważne w tekstach zapleczowych, ale w przypadku dobrego SEO copywritingu kluczowa jest wartość oraz spełnienie intencji czytelnika. Bez niej, nawet najlepiej dobrane i najprecyzyjniej umieszczone słowa kluczowe – zdadzą się na nic!
5 MIT – KAŻDY TEKST MUSI BYĆ NA 100% UNIKALNY.
Unikalność tekstu – pewnie obiło Ci się o uszy, jak jest istotna. Sam o tym wielokrotnie wspominałem. Ale jeśli wejdziemy w temat głębiej okazuje się, że nie zawsze jest ona konieczna, aby trafić na pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google.
Choć to zdanie może wydawać się kontrowersyjne, jest prawdziwe. Jednak mówię Ci to bardziej w ramach ciekawostki. Dla Twojego bezpieczeństwa i o ile nie jesteś zaawansowana w SEO copywritingu, lepiej zawsze przygotować unikalne treści.
6 MIT – istnieje idealna długość tekstów, idealna liczba powtórzeń frazy kluczowej i idealne rozmieszczenie fraz kluczowych w tekście.
Mówiąc krótko: NIE ISTNIEJE. Pomijając już to, że inne zasady tyczą się tekstów pod linkbuilding, a inne treści na strony docelowe, to jeszcze każdy przypadek jest inny. Wszystko zależy od branży, trudności frazy, konkurencji i wielu innych czynników.
Skoro dalej to czytasz, to pewnie zainteresował Cię ten temat… Jak zarabiać więcej na pisaniu i wykorzystać do tego SEO copywriting, to mam dla Ciebie konkretną propozycję:
Jak zwiększyć zarobki z copywritingu i wyrwać się z platform dla copywriterów (GoodContent)?
OGLĄDAM SZKOLENIENagranie dostępne tylko do czwartku 02.03.2023
Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles? I mean, what you say is fundamental and everything. However think of if you added some great visuals or videos to give your posts more, “pop”! Your content is excellent but with pics and video clips, this website could definitely be one of the most beneficial in its niche. Amazing blog!
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.