Chcesz wiedzieć, czym jest ruch organiczny w internecie? Dobrze trafiłeś, bo przedstawię to w precyzyjny i (mam nadzieję) przystępny sposób. Dowiesz się, czym różni się od reklam i co ma na niego wpływ. Przeczytaj artykuł!

Ruch organiczny – co to znaczy?

To inaczej ruch generowany bezpłatnie. Zaliczają się do niego wszystkie treści, które powstały bez procesu sponsorowania przez portal lub wyszukiwarkę. Skoro jesteś copywriterem (lub starasz się nim być) swoją pracą generujesz ruch organiczny. Tworzone przez ciebie treści wpływają na roboty Google, które promują strony o bardzo wysokiej jakości i zawierające konkretne frazy kluczowe. Liczy się tu przede wszystkim optymalizacja i zredagowanie tekstu tak, by strona pojawiała się pod konkretne słowo kluczowe jak najwyżej.

Ruch organiczny a reklamy – jaka jest różnica?

Szukasz konkretnego artykułu w sieci? Po wpisaniu jego nazwy w wyszukiwarce pierwsze miejsca zajmują reklamy. To strony wypromowane na samej górze 1 strony Google. Właściciel portalu płaci za każde kliknięcie w sponsorowany link określoną stawkę – od kilkunastu groszy do kilku złotych w zależności od konkurencji na słowo kluczowe. Ruch organiczny nie jest więc formą płatnego pozycjonowania i klikanie w linki nie powoduje obciążenia generowanego dla portalu.

Czy ruch organiczny jest lepszy od reklam?

Jak rozstrzygnąć tak sformułowane pytanie? Z pewnością jest sporo zalet i jednego i drugiego sposobu na wysoki wynik wyszukiwania. Reklamy działają od razu i strony promowane zajmują najwyższe miejsca. Z drugiej strony czas kampanii jest ściśle określona i nie działa cały czas. Poza tym każde kliknięcie wiąże się z kosztami dla portalu. Ruch organiczny jest bezpłatny pod względem wejść na stronę. Czas działania dobrze zoptymalizowanej strony pod konkretne słowo kluczowe jest o wiele dłuższy. Nie generuje też dodatkowych kosztów, bo tylko jednorazowy podczas redagowania treści.

Chcesz skutecznie wpływać na ruch organiczny w sieci? Poznaj wszystkie techniki pozycjonowania SEO! Uzupełnij swoją wiedzę i pisz skuteczniej!