Ruch na stronie może wydawać się oczywistym terminem, jednak czy rzeczywiście tak jest? Tak naprawdę pojęcie to może się okazać nieco bardziej skomplikowane, a także niezwykle ważne w kontekście pozycjonowania stron. Jaka jest zatem definicja zjawiska i dlaczego jest tak istotna?

Czym jest ruch na stronie?

W zależności od popularności danej witryny mogą ją odwiedzać codziennie setki, tysiące, miliony, a nawet jeszcze większe ilości użytkowników. Wejścia na dany serwis to właśnie ruch na stronie. Istotna jest tutaj kwestia unikalności odbiorców, a zatem do ogólnej liczby nie wlicza się osób, które na przykład kilka razy z rzędu weszły na witrynę. Ilość odwiedzeń to często odzwierciedlenie tego, jak efektywna okazała się strategia promocyjna lub wspomagająca pozycjonowanie. Większy ruch oznacza bowiem, że strona dotarła do wielu osób.

Dlaczego ruch na stronie to istotna kwestia w SEO?

Oprócz wspomnianego powyżej aspektu związanego ze sprawdzeniem skuteczności strategii marketingowej analizowanie ruchu pozwala także na zbadanie reakcji użytkowników na zmiany. Można dzięki niemu także ustalić preferencje odbiorców i dopasować do nich różne części platformy. Po dokładnej analizie z pewnością łatwiej będzie też ustawić klientów docelowych. Badanie ruchu można przeprowadzić także u konkurencji. Da się wówczas podejrzeć, jakie praktyki u nich odnoszą sukces i wzorować się na najlepszych.

W jaki sposób można analizować ruch na stronie?

Oczywiście ilości wyświetleń nie da się robić ręcznie – byłoby to ponadto zwyczajnie za trudne. Powstały więc specjalne narzędzia z wieloma funkcjami umożliwiającymi m.in. badanie trendów wśród odbiorców. Najpopularniejszą platformą jest Google Analytics i partnerujący mu Google Search Console. Umożliwiają one kompleksowe zbadanie ruchu na własnej stronie. Do badania konkurencji przydadzą się zaś Afrefs czy Senuto.

Ruch na stronie i jego analiza to istotny aspekt w kontekście pozycjonowania. Odbija się w nim jak w soczewce skuteczność lub brak powodzenia wybranej strategii.