Artykuł na zaplecze to jeden z tekstów, które powinna umieć napisać każda osoba zajmująca się copywritingiem. Czy wiesz, jaka jest ich specyfika? W naszym tekście opisujemy, czym jest ten rodzaj publikacji, wyjaśniamy różnice między artykułem zapleczowym a blogowym i podpowiadamy, jak powinno się go napisać.

Co to jest artykuł na zaplecze?

Większość tekstów z dziedziny SEO ma za zadanie polepszyć pozycję strony w wyszukiwarce, ale nie może przy tym przedstawiać niskich wartości użytkowych. Artykuł musi być przyjemny w czytaniu oraz czytelny, gdyż w przeciwnym razie nie spełni on swojego zadania. Artykuł na zaplecze nie jest tutaj żadnym wyjątkiem. Mimo że jego głównym zadaniem jest zapewnienie odpowiedniej ilości tekstu na stronie, to powinien przedstawiać też wartości użytkowe. Może on na przykład informować czytelnika o danej kwestii, ale też zachęcić go do odwiedzenia innej podstrony lub na przykład zapisania się do newslettera.

Artykuł na zaplecze a blogowy – czym się różnią?

W przeszłości artykuły na zaplecze kojarzyły się z niską jakością. Miały one przede wszystkim wypełnić stronę treściami, które nie musiały mieć dużego sensu. Teksty blogowe miały zaś uprzednio większą wartość merytoryczną. Obecnie podział ten jest już jednak nieco przestarzały. Algorytmy wyszukiwarek promują przede wszystkim teksty wysokiej jakości, więc to na ich tworzenie kładzie się duży nacisk. Podział na artykuły zapleczowe i blogowe widać jeszcze w stawkach. Te pierwsze kosztują zazwyczaj mniej, przez co utrzymuje się nadal przekonanie, że są one niższej wartości.

Artykuł zapleczowy – co to jest?

O czym powinno się pamiętać, pisząc artykuł na zaplecze?

Długość tekstu na zaplecze zależy rzecz jasna od osoby zlecającej zadanie, jednak zazwyczaj są one krótkie. Należy więc pamiętać o tym, by nasycić tekst jak największą ilością treści. Unikaj tutaj lania wody i skup się na konkretach. Ponieważ artykuły tego typu mają za zadanie polepszyć pozycję strony, niezwykle istotne jest zamieszczenie wszystkich słów kluczowych, jednak bez tzw. keyword stuffingu, czyli zamieszczania fraz w nadmiernej ilości. Równie istotne jest też stworzenie pola do linkowania wewnętrznego i zewnętrznego.

Artykuł na zaplecze to forma, której nie należy zaniedbywać. Warto postawić na ich wysoką jakość, by zapewnić stronie jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce.