Czy zastanawiało Cię kiedyś, co wyróżnia copywriterów, którzy zarabiają 3-4-5 tys. zł miesięcznie na rękę?
Zwłaszcza w czasach ogromnej konkurencji…
To, co mi kilka lat temu pozwoliło przejść najpierw na ten (a potem kolejny) pułap, to… specjalizacja.
Dlatego chcę Cię dziś przekonać do SEO copywritingu. Do zostania SEO copywriterem.
Oto 6 konkretnych zalet specjalizacji jako SEO copywriter:
Oczywiście mógłbym tutaj wypunktować znacznie więcej plusów, ale w trosce o Twój czas, uszczupliłem wywód do samych konkretów. A zaczniemy od tego, że…
Szybko się tego nauczysz.
SEO copywriting to jedna ze specjalizacji, którą bardzo szybko opanujesz.
Wystarczy, że nauczysz się kilku podstawowych elementów: zasady funkcjonowania Google, fundamentów pozycjonowania, zasad związanych z doborem, analizą i optymalizacją słów kluczowych, do tego poznasz kilka narzędzi i… możesz zaczynać pracę jako SEO copywriter!
Ogromne możliwości i wiele dróg rozwoju.
Jeśli nauczysz się dobrze optymalizować teksty pod SEO, to masz wiele możliwości zawodowych, m. in.:
- praca dla agencji (pełen etat albo dodatkowe zlecenia),
- współpraca z pozycjonerem – freelancerem, który ma swoich klientów (Ty piszesz teksty SEO dla jego klientów),
- praca, jako niezależny specjalista (samodzielnie możesz zdobywać klientów na usługę pozycjonowania, gdzie tworzysz strategie i teksty SEO).
Wysokie zarobki jako specjalista od SEO copywritingu.
Zarobki copywritera ze specjacją w SEO są znacznie wyższe niż przychody początkującego copywritera, zwłaszcza takiego, który działa na platformach testowych. Szczegóły zależą oczywiście od tego, jaką dokładnie ścieżkę kariery wybierzesz.
Zarobki w agencji SEO, jeśli pracujesz na pełen etat, to (zależnie od doświadczenia): 3-5 tys. zł na rękę. Jeśli zaś zdecydujesz się na bezpośrednią obsługę klientów i będziesz świadczyć dla nich usługi tworzenia treści pod SEO, kwoty te mogą być nawet 2-3 razy większe. Choć tak naprawdę nie ma granic. Im jesteś lepszym specjalistą, tym zarabiasz więcej. W każdej dziedzinie.
Elastycznie możesz kierować rozwojem swojej kariery.
Jak już wspomniałem wyżej, gdy nauczysz się optymalizować teksty pod SEO, to nie musisz być jedynie SEO copywriterem.
Jeśli Ci się znudzi pisanie albo będziesz chcieć zarabiać więcej, to możesz prosto i szybko przekwalifikować się na pozycjonera. Możesz stać się specjalistą od SEO i zarabiać powyżej 5 tys. zł miesięcznie.
Więcej na temat różnic pomiędzy modelami współpracy jako SEO copywriter i generalnie o perspektywach zawodowych, opowiem Ci w jednym z kolejnych artykułów.
Samodzielnie możesz pozycjonować swojego bloga/ stronę www.
Jeśli masz swojego bloga, stronę www czy sklep internetowy albo planujesz go uruchomić, to umiejętność SEO copywritingu bardzo Ci pomoże w promocji. Dzięki odpowiedniej optymalizacji, treści będą lepiej widoczne w wyszukiwarce, a co za tym idzie – będziesz mieć więcej odwiedzających.
SEO copywriting to przyszłościowa branża.
Coraz bardziej rośnie świadomość pozycjonowania wśród właścicieli firm. To sprawia, że branża SEO dynamicznie się rozwija… A co za tym idzie? Z każdym rokiem przybywa coraz więcej pracy dla SEO copywriterów.
Jak podaje Ministerstwo Rozwoju i Technologii, tylko w tym roku, w Polsce pojawiło się blisko 50 000 firm. Obecnie jest ich ponad 2,6 miliona. Jednak wciąż stosunkowo niewiele z nich prowadzi działania w marketingu online. Ale żeby utrzymać się na rynku, wkrótce każda z nich będzie musiała mieć stronę www czy bloga.
Firmy z większym stażem zaczynają rozumieć potęgę Internetu. Nowe, często w nim zaczynają. I prędzej czy później, każda z nich będzie potrzebować olbrzymich ilości treści…
Rozliczenie za efekt
Wiem, ze miało być 6 zalet. Ale jest jeszcze cos ważnego, o czym chciałbym Ci powiedzieć. Możliwość rozliczania za efekt. Po pierwsze co Ci to da? Uniezależnienie od napisanych tekstów. Możliwość skoncentrowania się na ich jakości. No dobra, a jak to działa? Masz klienta. Klient ma np. stronę swojej firmy. Strona ma słabe treści i nie jest zbyt dobrze widoczna w Google. Miesięcznie wchodzi na nią 50 osób, dzięki czemu Twój klient pozyskuje 1 klienta na swoje usługi. I biznes się jakoś kręci. Ale wtedy wchodzisz Ty. Analizujesz stronę, poprawiasz treści i nagle jej widoczność w wyszukiwarce się zwiększa. Teraz wchodzi na nią co miesiąc 250 osób. Klient pozyskuje więcej klientów. Zarabia więcej. Więcej może Ci odpalić (np. w formie prowizji). I za raz wykonaną pracę, profity masz przez wiele miesięcy.
Widzisz już, jaki potencjał ma ta branża?
A to wszystko zaczyna się od niepozornej umiejętności – optymalizacji tekstów pod SEO. Dzięki niej szybko możesz zacząć zarabiać powyżej 3 tys. zł miesięcznie na rękę. Bez względu na to, czy aktualnie jest to 100 zł czy 1500 zł.
Jedyne czego potrzebujesz, aby zacząć, to opanowanie kilku prostych rzeczy, od których rozpocząłem ten artykuł…
A może chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat? Jak zarabiać więcej na copywritingu, gdy dopiero nabierasz doświadczenia? Mam coś dla Ciebie:
Jak zwiększyć zarobki z copywritingu i wyrwać się z platform dla copywriterów (GoodContent)?
OGLĄDAM SZKOLENIENagranie dostępne tylko do czwartku 02.03.2023
SEOwiec to by się zgodził z wielką chęcią. I to każdy. Ja nie mówię o rozliczeniu z Klientem końcowym. Jednak w rozumieniu zwiększenia ruchu na stornie, a nie gwarancji pozycji. To zupełnie inna sprawa.
Dalej zachęcam do GoodContent. Nie ma lepszej opcji na start. I wbrew temu co mówisz, cały czas działa i codziennie pojawiają się tam zlecenia, które realizują m. in. kursanci Akademii Copywritingu. Fakt, że jest ich mniej, ale są. Natomiast w tym artykule mówimy o kolejnym kroku. GC – super na strat. Ale niektórzy chcą iść do przodu i dlatego proponujemy też inne rozwiązania.