Zanim powstał internet, a teksty sprzedażowe zamieszczane były w gazetach i na opakowaniach, copywriting odnosił się jedynie do tego rodzaju treści. Dzisiaj zawiera w sobie również redagowanie ich do internetu, chociaż fachowo jest to webwriting.
Czym jest webwriting i czy się nim zajmujesz?
W Polsce określenia webwriting i copywriting mają znaczenia o przeplatających się znaczeniach. Webwriter zajmuje się tylko i wyłącznie pisaniem treści zamieszczanych w internecie. Stąd nazwa webwriting – pisanie do sieci. Sęk w tym, że obecnie ogromna część ruchu reklamowego odbywa się właśnie w internecie. Ludzie młodzi i starsi szukają tam niemal wszystkiego, dlatego naturalnie określenie to zostało wchłonięte w szersze, jakim jest copywriting.
Webwriting i jego rodzaje
Jaki charakter mają artykuły, które redagujesz? To poradniki, opisy kategorii w sklepach internetowych czy artykuły sponsorowane? Zapewne po części każdy z nich jest w jakimś stopniu ci bliski. Sporo spośród całego ruchu organicznego, który jest w sieci, koncentruje się wokół SEO. Webwriting i jego szczególna odmiana skierowana na wypromowanie konkretnej strony, czyli SEO, ma na celu właśnie zredagowanie tekstów pojawiających się na najwyższych miejscach w Google. Polega na optymalizacji pod słowa kluczowe, dzięki czemu osiąga się lepsze wyniki promowania.
Jak pisać skutecznie do internetu?
Internauci zwykle szukają konkretnych porad, szybkich wskazówek i nie interesuje ich przeszukiwanie obszernych bloków tekstów. Dlatego webwriting koncentruje się na dostarczaniu odpowiedzi i zachęcaniu do działania. Aby redagować najskuteczniejsze teksty, musisz znać grupę docelową i jej problemy. Bez tego artykuł (nawet najwyższej jakości) po prostu trafi w próżnię i nie przyniesie założonego celu. To absolutna podstawa dla każdego copy… wróć, webwritera.
Chcesz więcej podpowiedzi dotyczących pisania do sieci? Przeczytaj inne zamieszczone na blogu definicje i wskazówki. A potem przystępuj do działania i pisz jak najwięcej!