UPS –Unikalna Propozycja Sprzedażowa

UPS – Unikalna Propozycja Sprzedażowa to strategia polegająca na przekonaniu potencjalnego klienta, aby skorzystał z oferty określonej firmy. Uwzględnienie wyjątkowości proponowanej usługi bądź produktu oraz podkreślenie korzyści dla odbiorcy to podstawowe narzędzia, które odpowiednio użyte mogą sprawić, że transakcja dojdzie do skutku.

Na czym polega Unikalna Propozycja Sprzedażowa?

Zachęcenie klienta do współpracy musi wynikać z jakiejś wartości, wyjątkowej cechy, którą może on znaleźć tylko u danego dostawcy. To powinno być coś, co wyróżnia tę firmę wśród innych podobnych działalności na rynku. Oczywiście, taka rzecz musi nieść wymierne korzyści dla potencjalnego klienta.

Przykład tego, jak działa UPS

Gdy firma wprowadza na rynek usługę, która już na tym rynku funkcjonuje, należy skupić się na tym, co można zmienić, aby wyróżnić swoją ofertę i sprawić, że będzie konkurencyjna.

Przykładem może być Uber, który dokonał niewielkiej innowacji, dzięki czemu stał się bardziej przyjazny dla pasażerów. Wygoda korzystania z takiego sposobu przemieszczania się i zamawiania Ubera za pomocą intuicyjnej i prostej w obsłudze aplikacji sprawiła, że stał się on doskonałą alternatywą dla popularnych taksówek. Firma ułatwiła w ten sposób swoim klientom korzystanie ze swoich usług, a jednocześnie wprowadziła coś unikalnego, co wyróżniło ją na tle innych podobnych podmiotów. Sukces i popularność Ubera wskazują na to, że w tym przypadku zastosowanie Unikalnej Propozycji Sprzedażowej okazało się wyjątkowo skuteczne.

Unikalna Propozycja Sprzedażowa w copywritingu

Jak w każdej innej dziedzinie, Unikalna Propozycja Sprzedażowa działa również w branży związanej z tworzeniem treści. Jako copywriter możesz zastanowić się, co może być taką cechą, która wyróżnia cię wśród innych osób zajmujących się pisaniem.

Przykładowo, możesz powiązać moment otrzymania twojego wynagrodzenia z efektem, jaki przyniosą twoje usługi na stronie klienta. Gdy umówisz się z nim tak, że zapłatę otrzymasz dopiero wtedy, gdy ruch na stronie przekroczy określoną (realną) wartość, a sprzedaż zwiększy się. Uzależnienie momentu wypłaty od efektu pracy to Unikalna Propozycja Sprzedażowa, którą prawdopodobnie doceni twój kontrahent.

UPS – proste pomysły są zawsze najlepsze

Wbrew pozorom, twoja propozycja sprzedażowa wcale nie musi być bardzo wymyślna. Szukaj pomysłów związanych z twoją branżą. Zastanów się, co z perspektywy twojego potencjalnego klienta byłoby takim atutem, który wyróżni twoją ofertę wśród wielu podobnych. Może to być doświadczenie, wykształcenie lub grupa klientów VIP. Chwytliwa nazwa marki nawiązująca do charakterystycznej cechy twoich usług – szybki copywriter lub copywriter na cito, copywriting 24h to też dobry pomysł na to, aby pokazać klientowi korzyści, jakie odniesie dzięki współpracy z tobą.

Wybierz cechę, która sprawi, że klienci będą chcieli skorzystać właśnie z twoich usług. Wyróżnij swoją ofertę wśród zbliżonych propozycji z twojej branży, aby przekonać potencjalnego odbiorcę, że właśnie ty masz coś, czego nie mają inni.