Jeśli na dobre zadomowisz się w copywritingu zapewne napiszesz teksty SEO w sporej ilości. Czym się charakteryzują i po co w ogóle się je pisze?

Co to są teksty SEO?

Zacznijmy od samego pojęcia SEO – search engine optimization. To nic innego jak optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Termin ten można w skrócie określić po prostu jako pozycjonowanie. Teksty SEO mają za zadanie sprawić, by indeksujące roboty Googla uznawały daną witrynę za wartościową i pokazywały ją wyżej w wynikach wyszukiwania. W ten sposób generowany jest większy ruch na stronie internetowej, a to bezpośrednio przekłada się na zyski Twojego klienta.

Co muszą zawierać teksty SEO?

Teksty dla robotów Google nie muszą być pisane z utrzymaniem najwyższej merytoryki treści. Kluczowe znaczenie ma wplatanie w nich linków do strony głównej lub podkategorii, którą chcesz wypromować. Kolejna sprawa to słowa kluczowe, których używają internauci, wpisując dane zagadnienie w wyszukiwarce. Teksty SEO zawierają kilka najważniejszych fraz dla danej kategorii. Warto pamiętać, by nie przesadzać z ich ilością. Algorytmy określające wartość konkretnej witryny są w stanie „zorientować się”, czy treść została stworzona jako zlepek słów kluczowych, czy jest raczej unikalnym tekstem mającym jakąś wartość.

Jak pisać skuteczne teksty SEO?

Pamiętaj, że teksty SEO nie muszą być nastawione na ingerencję z użytkownikiem. Są pisane stricte pod roboty, dlatego nie wymagają głębokiego researchu. Chodzi w nich głównie o umieszczenie konkretnych elementów, takich jak meta tagi (title, description meta), nagłówki h1–h6 oraz wplatanie najważniejszych słów kluczowych. Pamiętaj też o linkach, które kierują roboty Googla do strony, którą chcesz wypromować. W ten sposób teksty SEO pomogą w uzyskiwaniu przez witrynę lepszych miejsc w wyszukiwarce.

Samo redagowanie odpowiednich treści to tylko jeden z czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie. Jednak z Twojej strony jako copywritera SEO będzie polegało głównie na przygotowywaniu różnorodnych tekstów zawierających słowa kluczowe i odpowiednią do zastosowania wartość merytoryczną.