Copywriter pisze dużo i na różne tematy. Na każdy artykuł czy tekst sprzedażowy powinien przeznaczać x razy więcej czasu, by rozbudować swoją wiedzę. To właśnie research. Poznaj jego znaczenie dla Twoich zarobków!

Co to jest research?

Research to inaczej wyszukiwanie informacji. Dotyczy każdej osoby, która ma na celu stworzenie contentu mającego, chociaż minimalną wartość merytoryczną. Dogłębne zapoznanie się z zagadnieniem, o którym piszesz, ma kluczowe znaczenie szczególnie wtedy, gdy dana dziedzina nie jest Twoją mocną stroną. Lanie wody nic Ci nie da, a Klient pozna się, że nie masz pojęcia o produkcie/usłudze już po pierwszym zdaniu. I chociaż za research zazwyczaj nikt Ci nie płaci, czasem jest ważniejszy od samego redagowania treści.

Jak zabrać się za dobry research?

Załóżmy, że masz do napisania poradnik na temat „Grubość papieru ściernego, a rodzaj wykonywanej pracy”. Jak zabierzesz się do pracy, jeśli w artykułach remontowych i budowlanych nie jesteś ekspertem? Pomoże Ci dobry i zorganizowany research. Na początku nie zakładaj sobie zupełnie niczego – podejdź do tematu z otwartym umysłem. Otwórz przeglądarkę i stopniowo zagłębiaj się w temat. Poszukaj informacji o rodzajach papieru ściernego. Przeanalizuj poziomy gradacji i poznaj zakresy używalności. Możesz sięgnąć również do artykułów traktujących o sposobach samego wykorzystania papieru ściernego, dla poszerzenia kontekstu.

Co zrobić po dobrym researchu?

Aby research przyniósł Ci korzyść, musisz uporządkować swoją wiedzę. Dobrym sposobem jest utworzenie konspektu, czyli czegoś w rodzaju szkicu. Powinien składać się z głównych punktów, które poruszysz w swoim tekście. Najczęściej zagadnienia te staną się później nagłówkami h2 i h3. Research daje najwięcej, gdy uszeregujesz informacje już posiadane i te, które właśnie przyswoiłeś w składnej liście. Teraz pozostaje Ci jedynie zredagować treść, która stanie się Twoim unikalnym (!) tekstem na podstawie zdobytej wiedzy.

Pamiętaj, że im bardziej content ma być rzeczowy, tym więcej czasu na research musisz poświęcić. Bez niego nie ma wartościowych treści!