Optymalizacja treści pod SEO
Jednym z podstawowych zadań copywritera jest dopasowywanie zawartości strony, aby była ona jak najlepiej widoczna w wyszukiwarce. Chcesz dowiedzieć się, jak to robić skutecznie? W tym odcinku Słownika Copywritera Kuba Karamara tłumaczy, na czym polega optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO – czyli Search Engine Optimization).
Czym jest optymalizacja treści pod SEO?
Optymalizacja treści to określenie opisujące wszystkie zabiegi, które mają za zadanie takie opracowanie tekstu na stronie, aby była ona jak najlepiej widoczna w przeglądarkach. Szczególną uwagę zwraca się na najbardziej popularną wyszukiwarkę Google. Zabieg ten polega na uporządkowaniu tekstu w taki sposób, aby przybrał on atrakcyjną i łatwą formę do czytania przez użytkownika. Utrzymaniu uwagi odbiorcy sprzyjają czytelne nagłówki, z których wynika, czego można się spodziewać po treści akapitów. Logiczny podział tekstu oraz zrozumiałe słownictwo, proste zdania, brak monotonnych i zbyt długich fragmentów – takie cechy sprawiają, że dany artykuł jest przyjazny dla użytkownika.
Po co optymalizować treść strony?
Efektem przeprowadzonej optymalizacji jest wzmocnienie skuteczności treści i pobudzenie ruchu na stronie. To z kolei może sprzyjać zwiększeniu sprzedaży. Dzięki temu, że strona została zoptymalizowana, będzie ona lepiej widoczna dla robotów indeksujących Google, jak i dla użytkowników. Wszystko to powiązane jest z odpowiednim doborem haseł, czyli fraz kluczowych. Po ich wpisaniu w wyszukiwarkę potencjalny odbiorca powinien trafić na daną stronę.
Co to znaczy, że strona wymaga optymalizacji?
Jeśli niektóre fragmenty treści są niezbyt zrozumiałe dla odbiorcy, nagłówki nie opisują zawartości akapitów lub tekst jest nielogiczny, można naprawić go właśnie poprzez optymalizację. W tym celu należy dążyć do tego, aby treść stała się łatwo przyswajalna dla czytelnika. Uporządkowanie treści, podzielenie jej na logiczne części oraz odpowiednie nasycenie frazami sprawi, że strona będzie lepiej widoczna w wyszukiwarkach. Efektem takiego zabiegu będzie także zwiększenie ruchu na stronie, a przez to również zwiększenie sprzedaży.
Jak przeprowadzić optymalizację strony?
Optymalizację treści strony lub bloga pod kątem wyszukiwarek internetowych należy zacząć od uproszczenia sposobu prezentacji tekstu. Podzielona na logiczne akapity i „odświeżona” zawartość witryny będzie łatwiejsza do przyswojenia przez użytkownika. Następnie należy dobrać słowa kluczowe w taki sposób, aby jak najlepiej odzwierciedlały one hasła, które wpisują w wyszukiwarkę ludzie, którzy szukają informacji na dany temat. Jeśli początkowo strona nie posiadała meta tagów, warto je dodać. Taki zabieg sprawi, że strona zostanie jeszcze skuteczniej zoptymalizowana pod SEO.
Warto znać zasady optymalizacji i stosować je podczas tworzenia treści na stronę. Prawidłowo opracowana zawartość witryny poprawi jej widoczność w wyszukiwarkach i sprawi, że skutecznie trafi ona do tych odbiorców, którzy szukają informacji na określony temat.