Aby artykuł był skuteczny, nagłówki w tekście (H1,H2) muszą spełniać dwie role – przeprowadzać czytelnika przez treść i być odpowiednio zbudowane pod pozycjonowanie. Dlaczego odróżnia się od siebie stopnie nagłówków i jaki jest tego cel? Przeczytaj!

Dlaczego stosuje się nagłówki w tekście?

Przyjrzyjmy się pierwszej sprawie – nakreślaniu treści artykułu. Czy każdy tekst, na który trafiasz w internecie, czytasz od deski do deski? A może zerkasz tylko na ten akapit, który znajduje się pod interesującym cię nagłówkiem? Właśnie po to stosuje się nagłówki w tekście (H1, H2). Muszą dynamicznie prowadzić czytelnika do miejsca, które jest dla niego interesujące. Pokazują też, o czym w zasadzie jest tekst i czy to, co w nim jest, okaże się dla niego interesujące.

Nagłówki w tekście a atrakcyjność artykułu

Wolisz treść podzieloną na równe bloki tekstu czy ciąg zdań o bliżej nieokreślonej długości? Nagłówki w tekście (H1, H2) są właśnie po to, by tematycznie rozdzielić zagadnienia. Powiedzmy, że masz do napisania poradnik o sposobach na stres przed egzaminem na prawo jazdy. To idealny przykład tego, jak działają nagłówki. W tym przypadku każdy z nich POWINIEN być w formie wypunktowania. Jednocześnie uatrakcyjniają artykuł i zapewniają mu porządek. Czytelnik wybiera te, które są dla niego najlepsze.

Pozycjonowanie a nagłówki w tekście

Optymalizacja pod kątem SEO wymaga tworzenia odpowiednich nagłówków. Muszą mieć określone stopnie (od H1 do H6) i zawierać w sobie frazę kluczową oraz frazy poboczne. Nagłówki w tekście (H1, H2) dobiera się według wagi informacji – H1 to tytuł artykułu, H2 to śródtytuły. W praktyce zwykle te dwa poziomy będą ci przydatne najczęściej. Zdarza się jednak, że poruszane przez ciebie zagadnienie pod jednym nagłówkiem ma dwa wątki. Wtedy każdy z nich rozdzielasz na niższy stopień i oznaczasz jako H3. Taką technikę stosujesz w każdym artykule.

A więc podsumowując – nagłówki w tekście (H1, H2) porządkują artykuł, mają udział w optymalizacji tekstu i prowadzą czytelnika przez wszystkie zagadnienia. Koniecznie korzystaj z nagłówków co 500–600 zzs.