Zastanawiasz się, jakie frazy będą najlepsze do wypromowania strony Twojego Klienta? Największy ruch odbywa się na krótkich słowach kluczowych, ale najbardziej konkretni poszukiwacze wpisują zwykle długi ogon/long tail.

Długi ogon/long tail a krótkie frazy

Rozumiesz, czym są słowa kluczowe, które umieszczasz w swoich tekstach. To zapytania, którymi operują internauci. W zasadzie takim słowem kluczowym może być wszystko: koszulka, buty Nike, laptop gamingowy, szlifierka akumulatorowa, czy pediatra Warszawa. Operowanie na takich frazach ma jednak pewną wadę – mimo generowania ruchu nie zawsze przekłada się na konkretnych Klientów. Dlatego w pewnym momencie algorytmy Google rozpoczęły premiowanie wyszukiwań na długi ogon/long tail. Dlaczego?

Co to jest długi ogon/long tail i jak wygląda?

Przyjrzyjmy się jeszcze raz powyższym przykładowym słowom kluczowym. Powiedzmy, że ktoś wpisuje w wyszukiwarkę frazę „szlifierka akumulatorowa”. Czy ma już upatrzoną markę? Czy szuka urządzenia w konkretnym przedziale cenowym? Jaka pojemność baterii go interesuje? Czy szlifierka ma być z regulacją obrotów? Tego nie wiesz, bo internauta jest na samym początku researchu – on dopiero szuka tych informacji i nie podjął decyzji. Jednak, gdy wpisze „szlifierka akumulatorowa Makita 4 Ah nowa”, rozumiesz już, czego szuka. Długi ogon/long tail to właśnie fraza składająca się z kilku słów, które konkretyzują wyszukiwanie i są dla zdecydowanych Klientów.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie na długi ogon/long tail?

Powiedzmy sobie wprost – na long tailach zyskuje się więcej, mimo mniejszego ruchu. Jest też mniejsza konkurencja, a dzięki asystentowi Google promowane są jeszcze bardziej pełne zapytania niż tylko krótkie frazy kluczowe. Oczywiście przygotowanie treści, które mają długi ogon/long tail jest trudniejsze, wymaga dogłębnego researchu i odpowiedzi na wiele pytań, które ma Klient. Dlatego nie zawsze jest tak popularne wśród zleceniodawców. Naucz się pisać z wykorzystaniem długich ogonów, a szybciej zobaczysz efekty!

Piszesz artykuł? Postaraj się wpleść w niego frazę long tail. Algorytm Google z pewnością to doceni i uzna Twój artykuł za o wiele bardziej wartościowy.