Landing page może być istotnym elementem w kontekście pozycjonowania stron, a także odpowiedniej strategii marketingowej bądź promującej daną stronę. Pełni on określone funkcje i mimo że czasami jest pomijany, to warto wiedzieć o nim coś więcej. Wyjaśniamy ten termin w naszym tekście!

Jaka jest definicja landing page?

Po polsku termin ten znany jest jako strona docelowa i oznacza witrynę, na której ląduje odbiorca po kliknięciu w inny odnośnik, na przykład reklamę. Krótko mówiąc, jeśli po kliknięciu banera sklepu XYX, wyświetla się strona internetowa tego miejsca, to jest to właśnie landing page. Zazwyczaj jednak tego typu hiperłącza przenoszą na odnośniki mające zwiększyć konwersję, na przykład poprzez zapisanie się do newslettera.

Jakie mogą być rodzaje landing page?

Można wyróżnić kilka najważniejszych typów omawianego typu strony. Tak zwane lead generation mają za zadanie pozyskanie informacji o kliencie na przykład za pomocą odpowiedniego formularza. Podtyp sprzedażowy oznacza przekierowanie bezpośrednio na stronę danym produktem bądź usługą. Witryny typu click through pokazują jedynie część zawartości, zachęcając do wejścia na przykład na inną podstronę. Strony z rodzaju coming soon mają zaś za zadanie zapowiedzieć usługę bądź produkt, który dopiero ma się pojawić.

Jak powinien być stworzony landing page?

Przed stworzeniem strony docelowej, należy zastanowić się, do jakiego Klienta ma być ona dostosowana. Im więcej informacji uda się określić, tym lepiej i warto sprecyzować m.in. wiek, wykształcenie, typowy przebieg dnia czy na przykład powód zainteresowania się danym przedmiotem. Landing pagepowinien opierać się na języku korzyści i pozytywnych opiniach innych użytkowników. Należy zadbać także o odpowiedni design. Ważny jest zachęcający nagłówek oraz zwrot call-to-action, zachęcający do danego działania. Zadbaj również o aspekty techniczne, takie jak czas ładowania czy szyfrowanie.

Tworzenie landing page to skuteczna strategia pozwalająca na uzyskanie większej konwersji. Nie warto zatem zaniedbywać tego elementu.