Inbound marketing

Inbound marketing – kolejne zagadnienie związane z SEO copywritingiem. Jest to nie wymagająca wielu nakładów skuteczna strategia marketingowa. Opiera się ona na rozpoznaniu potrzeb odbiorcy i oferowaniu mu adekwatnych treści. W tym odcinku Słownika Copywritera dowiesz się, czym jest Inbound marketing.

Co składa się na Inbound marketing?

Ten rodzaj marketingu realizowany jest za pomocą treści zamieszczonych w Internecie – np. artykułów lub poradników. Również bardziej obszerne formy, jak e-booki, podcasty czy kursy mogą być skutecznym sposobem na zainteresowanie potencjalnego odbiorcy swoimi usługami lub towarami. Do grupy tekstów będących częścią tej strategii należą także posty na forach, które poruszają określony temat.

Nie tylko teksty – pozostałe wartościowe dla klienta treści

Również multimedia, takie jak grafiki lub wideo mogą być istotną częścią Inbound marketingu. Nagrania zamieszczone na YouTubie, relacje w mediach społecznościowych, blogi są źródłem wartościowych dla klienta treści. Wywołują one u odbiorcy pozytywne emocje, a także dostarczają poszukiwanych przez niego informacji.

Skuteczna strategia dopasowana do klienta

Głównym zadaniem Inbound marketingu jest znalezienie i określenie potrzeb grupy docelowej. Copywriter tworzy poradnik, w którym zawierają się odpowiedzi na pytania klientów oraz informacje przez nich poszukiwane. Tego rodzaju marketing jest niedrogą metodą pozyskania nowych klientów. Reklamuje on markę w subtelny sposób, pozytywnie wpływa na jej rozpoznawalność i zaufanie odbiorców.

Jaki jest cel tych zabiegów marketingowych?

Skuteczny marketing ma na celu pozyskanie klienta, który kupi dany produkt lub zamówi polecaną usługę, założy konto na portalu, przekaże swój adres e-mail do dalszego kontaktu itd. Aby cel określony przez firmę został osiągnięty, odbiorca musi wykonać konkretną akcję, do której jest motywowany. Samo wejście na stronę nie jest realizacją założeń, które przyświecają osobom od marketingu. Gdy odbiorca przeczyta treść, ale na tym poprzestanie i jego aktywność na stronie będzie polegała tylko na przejrzeniu tekstu, sprzedawca nie odniesie żadnych wymiernych korzyści.

Inbound marketing w SEO copywritingu

Znasz pytania, które wpisują w wyszukiwarce potencjalni odbiorcy? Możesz wykorzystać tą wiedzę i stworzyć wartościowa treść z rozbudowaną odpowiedzią. Znajomość zapotrzebowania odbiorców pomaga dobrze dopasować poruszane zagadnienia do ich prawdziwych potrzeb. Dzięki temu, że określona marka wykazuje zaangażowanie w relacje z klientami, zwiększają się szanse na osiągnięcie celu. Lepsza pozycja strony w wyszukiwarce jest wynikiem umieszczania w Internecie różnych treści odpowiadających na potrzeby klientów. Odpowiednio dobrane frazy to istotny element dopasowania udostępnianych treści do przyszłych odbiorców.

Inbound marketing, który polega na sprawieniu, że klient odczuje pozytywne emocje związane z daną usługą lub produktem, jest niezwykle skuteczną strategią. Ma on na celu zwrócenie uwagi potencjalnego odbiorcy przez wywołanie u niego pozytywnych emocji.