HTML
Kolejny odcinek Słownika Copywritera pomoże ci znaleźć odpowiedź na pytanie, co to jest HTML. Pewnie nie raz spotkałeś się z tym skrótem. Gdy przeglądasz jakąś stronę internetową, być może nawet nie zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób informacje są układane. Chcesz dowiedzieć się, co sprawia, że widzisz nagłówki, podział na akapity itd.? Sprawdź, czy wiesz, czym tak naprawdę jest HTML i jakie jest jego znaczenie w copywritingu.
Co to jest HTML i do czego się go stosuje?
Czym jest HTML (HyperText Markup Language)? Jest to prosty język, którego używa się do tworzenia stron, a dokładniej ich struktury i zawartości. Z jego pomocą treść można posegregować i ująć ją w akapity, zaznaczyć tytuł i nagłówki, pogrubić określony fragment. Użycie języka HTML umożliwia także określenie koloru, rodzaju i wielkości czcionki, a także wstawianie linków do tekstu. Obecnie ten kod nie jest powszechnie wykorzystywany do projektowania serwisów internetowych, nie mniej jednak warto znać jego podstawy. Są one przydatne w pracy z tekstem, ponieważ z ich pomocą w łatwy sposób wyedytujesz interesujący cię fragment.
Jakie jest znaczenie HTML w copywritingu?
Niektóre elementy języka HTML są wykorzystywane w pracy copywriterów. Twórcy treści powinni znać podstawy HTML, aby umieć wykonać niektóre czynności, np. edytować tekst i pogrubić występujące w nim zdania, słowa kluczowe lub wstawić odnośnik.
Znaczniki w HTML służące do edycji tekstu
Znaczniki, czyli tagi to kluczowe elementy języka. To dzięki nim możesz nadawać treści taki kształt i wygląd, jaki chcesz. Zapisuje się je jako słowa lub litery zamknięte w ostrych nawiasach. Wygląda to w następujący sposób: <b>treść</b>. Między pierwszym i drugim znacznikiem zawarta jest treść, którą chcesz w określony sposób edytować – w tym przykładzie treść zostanie pogrubiona. Na taką parę znaczników składa się tag otwierający oraz zamykający. Warto, aby każdy, kto pracuje z tekstem i edytuje go za pomocą HTML, znał co najmniej kilka podstawowych znaczników, jak np.:
- strong lub b – pogrubienie,
- i – kursywa,
- u – podkreślenie,
- img – dodanie zdjęcia,
- h1, h2, h3 itd. – nagłówki poszczególnych stopni,
- p – paragrafy,
- a href – link (kończony tagiem </a>).
Znajomość tych prostych znaczników ułatwia i przyspiesza pracę copywritera. Za pomocą znaczników możesz także ułożyć tekst w listę oraz stworzyć tabelę.
Sposób na to, by lepiej poznać HTML
Prosty język HTML nadaje się do tworzenia stron. Z łatwością nauczą się go nawet początkujący użytkownicy. Do nauki edycji tekstu na stronie wystarczy ci dostępny na każdym komputerze Notatnik. Najlepszym sposobem na to, aby zgłębić tajniki tego kodu i w przyszłości móc się nim płynnie posługiwać, jest używanie kodu podczas edycji tekstu. Zanim to jednak nastąpi, dobrą opcją jest wypróbowanie kursów dostępnych w Internecie. Niektóre z nich są zupełnie darmowe!
HTML pomaga ułożyć treść strony i umożliwia edycję treści. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat, skorzystaj z darmowego kursu HTML dla zielonych!