Określenie content jest dzisiaj niezwykle popularne. Jego powszechne używanie nie sprzyja sztywnej definicji, jaką posiada. Ale dla Ciebie, jako copywritera, ma szczególne znaczenie dobre zrozumienie tego, co w sobie zawiera. Jak więc przetłumaczyć to zagadkowe słowo?

Czym jest content i co oznacza dla Ciebie?

Jak zdążyłeś się dowiedzieć, content to inaczej treść. W definicji słowa mogą znaleźć się jeszcze takie pojęcia jak: zawartość, objętość, treść merytoryczna. I w zasadzie odnalezienie balansu między ilością treści a jego jakością ma kluczowe znaczenie dla wartościowego contentu. Z punktu widzenia formy contentem może być:

  • film;
  • podcast;
  • artykuł blogowy;
  • post;
  • grafika;
  • metatagi;
  • nagłówki;
  • tytuł.

W kontekście tworzenia treści pisanej jest to w zasadzie wszystko, co zawarte jest na danej stronie internetowej.

Czy content musi być wartościowy?

Zdecydowanie tak i to właśnie jego jakość przemawia do odbiorców. Zdarzyło Ci się oglądać 15-minutowy filmik na YT i wyciągnąć z niego tylko jedno przydatne zdanie? Niektórzy mają tę „niesamowitą” umiejętność lania wody. Z drugiej strony niekiedy krótki, bardzo zwarty tekst jest na tyle przepełniony contentem, że można z niego spokojnie zbudować 3 podobne artykuły. Dla Ciebie, jako copywritera content powinien zawierać w sobie nie tylko przystosowanie się do konkretnej formy, ale zawarcie w niej jak najwięcej wartościowej dla potencjalnego Klienta wiedzy.

Jak dostosować content do odbiorcy?

Kluczowe jest ustalenie charakteru Twojego contentu. Czy tworzysz treść poradnikową, ekspercką, precle, czy może artykuł sprzedażowy? Oczywiście wszystko, co zawarte w internecie ma za zadanie wygenerować ruch i w konsekwencji zapewnić przypływ klientów. Jednak dotarcie do nich wymaga zastosowania odmiennych strategii. I te musisz znać, by pisać odpowiedni content dla konkretnej grupy docelowej. Jeśli nie wiesz, do kogo chcesz dotrzeć, Twój artykuł lub post będą zupełnie nietrafione, mimo że naszpikowane wartościową treścią. Jeśli to rozumiesz, pora na wprowadzenie wiedzy w życie!

Content może przejawiać się w różnych formach i branżach. Kluczowe jest jednak to, żeby był wartościowy. Pamiętaj o tym!