Z contentem masz styczność co chwilę, bez względu na to, czy czytać, oglądasz, albo słuchasz. Content marketing jest jednak czymś więcej niż tylko objętością i treścią. Jest nastawiony na stworzenie relacji z odbiorcą. Dzięki temu budujesz swoją wartość w jego oczach.

Co to jest content marketing?

Trzymając się ściśle definicji content marketing to marketing treści. Polega na redagowaniu lub tworzeniu informacji interaktywnych. Ich celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom grupy docelowej, która potencjalnie jest zainteresowana Twoim produktem. Pojęcie to obejmuje nie tylko wykreowanie wartości merytorycznej, ale przede wszystkim odpowiednie jej rozdystrybuowanie. Możesz stworzyć genialny artykuł o wpływie witaminy C na regenerację skóry, ale co z tego skoro nikt go nie przeczyta?

Jak zrównoważyć content i marketing?

Jeśli potrafisz zredagować świetny content masz za sobą połowę dystansu do sukcesu. Druga połowa to odpowiednia strategia marketingowa, która ma na celu wypromowanie stworzonej treści. Świetny kanał to social media, to w nich właśnie generuje się rekordowy ruch. Nie zapominaj jednak o innych sposobach, do których należą: newsletter, e-book, osobiste polecenie 1:1. Jeśli stworzony przez Ciebie poradnik uznać za samochód, do którego wsiadasz, content marketing jest silnikiem, który napędza go do osiągnięcia celu.

Co jest ważne w content marketingu?

„Mój produkt jest fajny i daje mi spore zyski – kup go już teraz”! Co powiedziałbyś na takie CTA? Raczej nie zachęca do działania. Dlatego Twoim zadaniem jako copywritera jest zbudowanie RELACJI, a nie zachęcenie wprost do podjęcia akcji zakupu. Content marketing ma służyć Ci za kanał do budowania pozycji eksperta, osoby godnej zaufania. Jeśli dasz się poznać właśnie z tej strony, odbiorcy staną się Twoimi klientami. Dlaczego? Będą wiedzieli, że znasz się na rzeczy i masz dla nich gotowe rozwiązanie. A wtedy cena przestaje mieć znaczenie.

Pamiętaj, że na dobry content marketing składa się sporo pracy. Nie myśl, że jeden artykuł lub poradnik zapewni Ci pozycję ekspercką. Włóż spory wysiłek w stworzenie strategii marketingowej i działaj!