Zdobyłeś Klienta, stworzyłeś dla niego świetny content i zakończyłeś zlecenie? Gratuluję, ale co dalej? Aby zdobyć kolejnych, przyda Ci się , czyli analiza lub studium przypadku. Tworzysz je dla potencjalnych Klientów celem udokumentowania swoich skutecznych rozwiązań.

Po co tworzy się case study?

Dogłębne studium wdrożonych zmian zapewniających zysk nie jest formą przechwalania się. Bynajmniej nie chodzi w niej o to, żeby copywriter popadł w samozachwyt. Wiesz przecież, że zrobiłeś swoją pracę jak najlepiej, a przede wszystkim skutecznie. Teraz muszą dowiedzieć się o tym Twoi potencjalni Klienci. Dlatego  ma przykuć uwagę, merytorycznie przekonać i wzbudzić zaufanie u Odbiorcy, aby zdecydował się na Twoje usługi. Brzmi prosto? Nie zawsze takie jest!

Co zawiera dobre case study?

Pamiętaj, że studium przypadku polega na zaprezentowaniu efektów Twoich działań na JEDNYM przykładzie. Nie chodzi więc o całe portfolio, chociaż może ono być po prostu jego częścią. W dobrym  powinieneś zawrzeć:

  • problemy, z którymi borykał się Klient;
  • propozycję ich rozwiązania;
  • efekty, jakie przyniosło wdrożenie zaproponowanych rozwiązań;
  • dane liczbowe porównujące sytuację przed/po;
  • opinię Klienta na temat rezultatów.

Na co uważać przy pisaniu case study?

Co jest sprawą absolutnie najwyższej wagi przy publikacji? Klient, o którym się wypowiadasz, musi udzielić zgody na rozpowszechnianie treści zawierającej informacje o jego firmie. Postaw się w jego sytuacji – czy chciałbyś, żeby ktoś bez Twojej wiedzy mówił, jakie miałeś problemy w prowadzeniu biznesu? Mało prawdopodobne. Druga kluczowa sprawa to wrażliwość w stosunku do delikatnych danych. Nie uzewnętrzniaj się zbyt mocno, szczególnie na temat błędów popełnianych przez Klienta, któremu pomogłeś. Po trzecie – nie odsłaniaj ważnych kwestii dotyczących polityki firmy.

Czy case study jest Ci niezbędne?

Oczywiście, że nie. Nie musisz tracić czasu na jego zbudowanie, ale skąd weźmiesz następnych Klientów? Pamiętaj, że dobry copywriter różni się od zwykłego copy tym, że rozumie potencjał swojej pracy i jest w stanie go sprzedać innym. A za tym idzie konkretny zysk!