Brief copywritingowy powinien stanowić podstawę zlecania tekstów dla osób tworzących teksty na stronę. Potrafi on być wręcz gwarancją otrzymania dobrych tekstów. Czym jest brief? Jakie elementy powinny się w nim znaleźć? Dlaczego jest tak istotny? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu!
Czym dokładnie jest brief copywritingowy?
Do poprawnego wykonania zadania potrzebne są wytyczne. W niektórych przypadkach mogą one być bardzo ogólne, lecz w większości sytuacji sprawdzą się te bardziej doprecyzowane. Brief copywritingowy to właśnie tego typu zestaw wskazówek oraz wymagań, jakie ma spełniać dany tekst. Zawiera on najczęściej pytania bądź kwestie, które są potrzebne do stworzenia tekstu na stronę. Im bardziej są one sprecyzowane, tym większa szansa, że tekst spodoba się Klientom.
Co powinien zawierać dobry brief copywritingowy?
Podstawową informacją, jaką trzeba sprecyzować, powinna być przede wszystkim długość tekstu. W niektórych przypadkach może być ona dowolna, jednak nawet wtedy musi to być wyszczególnione. Konieczną informacją jest także typ zlecanego tekstu. Artykuł blogowy pisze się inaczej od opisu produktu, więc to niezwykle istotny element. W briefie powinny się też znaleźć informacje dotyczące Klienta, przede wszystkim branża, docelowi odbiorcy oraz port folio usług bądź produktów. Należy też wyszczególnić słowa lub frazy kluczowe.
Dlaczego dobrze napisany brief copywritingowy to podstawa zlecania tekstów?
Brief może się wydawać niepotrzebnym szablonem, bo przecież wszystko da się załatwić poprzez rozmowę, prawda? Prawda jest jednak taka, że dobrze napisany, może on znacznie usprawnić komunikację. Pozwala on zaoszczędzić dużo czasu, który bez niego trzeba by spędzić na ustalaniu szczegółów. Dzięki wyszczególnionym pozycjom masz też pewność, że niczego nie pominiesz i otrzymasz sprecyzowane informacje. Bardziej szczegółowe dane oznaczają lepiej wykonane zadanie, więc nie warto pomijać briefu.
Brief copywritingowy to szablon znacznie usprawniający komunikację między zlecającym a pracownikiem. Warto przyłożyć się do jego stworzenia, by oszczędzić sobie kłopotów podczas pisania tekstów.