8 sposobów na pierwsze zlecenia copywritingowe

W życiu początkującego copywritera przychodzi taki moment, kiedy zaczyna szukać nowych wyzwań. Może to być spowodowane chęcią opuszczenia platformy dla copywriterów albo po prostu zarabiania większych pieniędzy. Często jednak zadanie to wydaje się trudniejsze, niż mogłoby się wydawać. Okazuje się, że jest konkurencja, a o pozyskanie dobrego zlecenia wcale nie jest tak łatwo.

Ale czy tak jest na pewno? Może po prostu korzystasz z nie najlepszych sposobów na pozyskiwanie zleceń?

Poniżej przedstawiam Ci garść sposobów, jak pozyskać pierwszego klienta na copywriting, jako laik, początkujący czy osoba bez doświadczenia. Sposobów, które NAPRAWDĘ działają. Spośród wielu różnych, które wykorzystywałem, wybrałem 8 tych, które dają najlepsze rezultaty.

Szukaj klientów, zanim oni znajdą Ciebie

Brzmi spoko, ale co to właściwie znaczy? Przykładowo: wchodzisz na stronę w Twojej niszy lub ulubionej tematyce i widzisz braki (albo niedoskonałości) w tekście. Wchodząc na bloga dostrzegasz, że ostatni post dodany został rok temu. Wtedy szybko znajdujesz maila do właściciela strony/ marki  i piszesz, że warto wskrzesić publikacje treści na blogu, ponieważ pomoże to (na przykład) sprzedać więcej.

Możesz też w takim mailu zamieścić przykładową listę tematów wpisów blogowych, żeby osoba natychmiast dostała gotowca — buduje to fajne pierwsze wrażenie.

Odpowiedzi na grupach na Facebook’u

Jest taka biznesowa zasada: „bądź tam, gdzie Twoi potencjalni klienci”. Ale… pod ogłoszeniami zleceniodawców na typowej grupie copywritingowej są czasami dziesiątki Twoich konkurentów. Ciężko się przez nich przebić… Klient sam nie wie, kogo ma wybrać…

Jak więc możesz wyróżnić się Ty?

Kiedy inni piszą standardowe: „proszę o kontakt na priv”, „napisałem priv”, „wysłałem ofertę, portfolio na priv”… Ty komunikujesz:

Hej, jeśli potrzebujesz… (i tutaj piszesz jakie teksty chce), to pomogę Ci, ponieważ specjalizuję się w tematyce/ branży/ produktach (specjalizacja powiązana z tematem ogłoszenia). Odezwałam się do Ciebie na priv.

Ale nie wysyłasz swojej oferty w formie tekstu… Jeśli chcesz się wyróżnić, to nagraj video albo wiadomość głosową. Klient chętniej otworzy nagranie lub posłucha co masz do powiedzenia, jednocześnie zbudujesz z nim szybciej lepszą relacje (szybciej Cię polubi).

 

Chcesz poznać kolejne 6 sposobów? Dokładnie opowiem Ci o nich w poniższym video… Dlatego zachęcam Cię do obejrzenia go w całości.

Telegraficzny spis wszystkich sposobów:

  1. Szukaj klientów, zanim znajdą Ciebie
  2. Odpowiedzi na grupach FB
  3. Sposób dotyczy maili.
  4. Sposób dotyczy sprzedaży gotowych tekstów.
  5. Sposób jest o legendarnym miejscu.
  6. Najlepszym forum (gdzie pozyskałem setki zleceń).
  7. Miejsce na U.
  8. Ten sposób jest VIP.

Jeśli jesteś początkującym, laikiem lub osobą bez żadnego doświadczenia w pisaniu, to pewnie chcesz poznać miejsca, gdzie zdobędziesz pierwsze lepsze zlecenie? Odkryj najlepsze sposoby dla początkującego w poniższym video.

POBIERZ PDF

Wolisz czytać zamiast oglądać? Jesteś osobą niesłyszącą?

W takim razie zapraszam do wersji tekstowej 🙂

Kliknij w okładkę lub link zamieszczony poniżej:

Kliknij tutaj, aby pobrać wersję tekstową (pdf)

Zapisy do Szkoły Przyszłych Copywriterów zostały zamknięte 🙁

SPC to kompleksowy kurs dla osób początkujących, który uczy Cię podstaw copywritingu i wprowadza w świat zarabiania online, zdalnie, na pisaniu tekstów. Oprócz 10 modułów, pełnych wartościowych lekcji wideo, program wyróżnia to, że cały czas pracujemy z kursantami, dając im feedback i pomagając z trudnościami. Dlatego też dołączyć można tylko przez kilka dni w roku.

Jeśli nie chcesz przegapić informacji o kolejnym otwarciu, zapisz się na listę oczekujących:

Tak! Zapisz mnie na listę oczekujących >>>

About Admin

Kuba Karamara Posted on

Akademia Copywritingu - pomożemy Ci zostać profesjonalnym copywriterem! Zacznij tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.